Atrakcie a novinky z penziónu

Výstup na štvrtý najvyšší vrchol Západných Tatier

Článok pridaný August 10th, 2014
Baníkov je 4. najvyšším vrcholom Západných Tatier, no zároveň najvyšším vrcholom hlavného hrebeňa.Je veľmi populárny medzi turistam, pretože okrem sediel je to najpríjemnejšia a najpohodlnejšia trasa na dosiahnutie hlavného hrebeňa.

Trasa sa začína na Zverovke červenou značkou - Roháčskou dolinou. Z hlavného hrebeňa na sever je možné vidieť ako vybieha niekoľko strmých žľabov a doliniek, ktoré sa nižšie spájajú do veľkej Roháčskej doliny. Dolina bola vymodelovaná jedným z najväčším tatranských ľadovcov, ktorý mal dĺžku 12km a hrúbku 200 metrov.

Pri tabuli na Adamcule odbočíme vpravo žltou značkou smerom do Baníkovského sedla. Prechádzame Roháčským potokom a začíname stúpať strmším výstupom okolo Roháčskeho vodopádu. Vystúpime k smerovníku na Rázcestie pod Predným Zeleným, kde sa dá oddýchnuť a občerstviť sa. Po chodníku treba pokračovať žltou značkou ďalej. Postupujeme Spálenou dolinou do Baníkovskeho sedla až sa dostaneme na vrchol Baníkova. Z Baníkova postupujeme ďalej cez Spálenu, nedaleko vidíme nádherný skalnatý, veľmi členitý a náročný hrebeň Skriniarky. Dalej prechádzame dvojitým hrebeňom Salatína, a sedlom Parichvost aby sme vystúpili na Brestovú. Z Brestovej odbočíme vpravo modrou značkou cez Predný Salatín, a zostupujeme Spáleným žľabom až na lyžiarske svahy Zverovka – Spálena. Veríme, že sa vám táto túra bude páčiť.

Trasa: Zverovka – Roháčská dolina – Spálená dolina – Baníkov – Pachoľa – Salatín –